… pergetőbottal és horgászkajakkal

Vadak útján

Itt a tavasz, dagad a…Dráva! Haltalan bejegyzés a tavasz első napsugarairól és a feltöltődő ártéri erdőről. Halaknak továbbra sincs semmi nyoma, de legalább egy kiadósat sétáltam. Sok kép, kevés duma.

image013

Reggel hétkor még kaparással indult a nap, de a házak mögött a háttérben már erejük teljében vetettek szikrát a fénysugarak a deres szélvédők jégkristályain.

image001

Egy kis családi kertészkedés, egy negyed cseresznyefa eldolgozása és egy jó kávé után már megizzadva indultam utamra. A kocsi hőmérője csak 4-5 fokot mutatott, de a szélvédőn áttűző napsugarak miatt már végérvényesen tavaszinak tűnt az idő.

image006

A bekötőúton a szokásos barázdák vártak. A friss szántás zsíros, fekete hantjai csak büszkén csillogva hirdették, hogy idén sem rajtuk múlik majd a termés minősége.

image009

image008

Hoppá! A Dráva egy pöppet rákényszerítette az akaratát a csatornára is. Épphogy kilépett medréből a víz, de ezzel megnehezítette rendesen a horgászember életét.

image010

Mivel horgászatnak ma sem láttam sok értelmét, inkább egy nagy sétát terveztem. Sétát, ami nem csak a csatornáról szól. Amolyan felfedező jelleggel szerettem volna barangolni egyet a környéken, az se baj, ha nem közvetlenül a vízparton. El is indultam a táblák közötti mezsgyén a határ felé.

image012

image022

image016

Nem az én negyvenegyes bakancsomnak való pálya várt. Előttem (és valószínű) utánam is inkább csak a vadak járnak errefelé. Erre utalt a rengeteg nyom, amik a mély, iszapos talajban szépen megmaradtak.

image015

image013image018image019

Egy répaföldön kellett óvatosan átkelnem, hogy megnézzem ezt a – távolból csak bozótosnak látszó – vizenyős, lápos területet. Kicsit több vizet és benne egy-két sügért reméltem benne, de persze arról már a helyiek is tunának.

image020

image021

Óvatos lépteimnek és az űrtechnológiával készült szinte-láthatatlanná tevő téli ruhámnak köszönhetően egész közelről ugrasztottam meg egy ijedt nyuszkát, bár arról lehetne vitázni, hogy ki ilyedt meg jobban.

image040

image025

Végre elértem a Dráva töltésig. A túra számomra talán legértékesebb része volt ez. Bekukkantás az ártéri erdőbe, vadak túrása a fellazult talajú gyepsávon, varjak vészjósló károgása a fejem felett, a tavaszt üdvözlő cinke (“icinke-picinke”) dalolászása és IGEN! egy-két apró rovar is kibontotta már a szárnyait.

image026

image027

image028

Az égig érő fákról csináltam egy szembe-fényes és egy “rendes” képet is.

image037

image038

Aztán egy kicsit államhatár közelben is jártam, még jó, hogy volt nálam plasztik személyi.

image042

image041

De ezért érdemes volt egy kis kockázatot vállalni: az ártéri erdőt alig pár órája önthette el a víz. A befolyónál még ottlétemkor is az erdő felé áramlott a befolyó. Remélem az elkövetkező hetekben jön egy kis felmelegedés, és idén is jó szaporulat lesz majd.

image043

image044

image045

image046

Ez pedig már a Dráva-torok, ami ilyenkor egy nagy tóvá válik, amiben mellesleg a folyó felé mozog egy kicsit a víz.

image048

image049

Az ártéri befolyó pont olyan széles volt, hogy a szezon kezdet előtti erőnlétemmel esélytelen lett volna fürdés nélkül megúszni az átkelését, ezért inkább visszafordultam egy jó két kilométeres kerülőre.

image050

image052

Ez pedig már a csatorna. Emlékeztek még a hídlábra a múltkori bejegyzésből? Hát most van víz a mederben rendesen.

image054

image056

image055

image057

image059

És lám. A bizonyíték, hogy az esélytelenségre ítélt túrámmal nem vagyok kivételes eset. A távolban egy német tengeralattjáró tartott felém. Rövid eszmecsere, nyújtózkodás, aztán mindketten folytattuk utunkat ellentétes irányba.

image060

A fantasztikus ívóhelyek a hideg víz miatt elmaradó csukák nélkül csendesen szívták magukba a tavasz első napjának melegét.

image062

Két hete még a fák fölő érő spicről dobáltam az ágak elé. Most meg…

image070

image077

image079

image084

És a nap végére egy bónuszvíz, aminek a közepén apró gyűrűket láttam meg. Rögtön rá is dobtam először tviszterrel, majd miután azt benyelte a meder, körforgóval, de nyilván semmi. Hideg még a víz, hideg még a levegő. Nincs még tavasz, de A TAVASZ MÁR A SPÁJZBAN VAN!!!

image999

7 hozzászólás

  1. Visszajelzés: Tavasz | Atyafi Peca

  2. Ez biza nem Maconka! :-O

    2013. március 3. vasárnap - 11:17

  3. Korán van még. 4 fokos a víz. 8—10 környékén szoktak beindulni.

    2013. március 3. vasárnap - 15:33

    • én sem vártam túl sokat a víztől, talán egy kis meglepetést, amolyan jutalmat a sok kutyagolásért, de ha nem az sem baj…reggel még hártyásak voltak a pocsolyák

      2013. március 3. vasárnap - 15:39

  4. qvik

    Látom a kajak sójázó még áll, s mivel Atyafinál is avval kezdődik minden ( http://atyafipeca.files.wordpress.com/2013/03/p1040095.jpg ) alighanem még használható is valamire. 🙂
    Dunántúlon, É-on árvíz, belvíz, ilyenek. Kiöntött a Rába, az Ipoly, a Zagyva, árad a Dráva (bár már inkább apad). Nálunk meg semmi. A Tisza most elindult, remélem a hullámtérig meg sem áll. Elönti gáttól gátig legalább egy hónapra. De attól félek, ez hiú ábránd. Két éve nem volt hullámtéri elöntés. És errefelé még csak most kezdenek eltünni a 2 éves aszály nyomai. Most kezdtük el a holtágakban a vízpótlást – szivattyúval. Szóval jó lenne némi tiszai árvíz, legalább első fokig!

    2013. március 3. vasárnap - 16:49

    • a Dráván gyakorlatilag levonult 1 nap alatt a víz, már apad is…remélem ha ki is mentek a csukák, marad belőlük addig, amíg jön a nagyobb víz…amikor ott jártam a befolyásnál, akkor semmi mozgás nem volt még

      2013. március 3. vasárnap - 17:03

A peca összehozza a népeket! Most szólj hozzá!