… pergetőbottal és horgászkajakkal

Szakmai program

Dráva 2012 tavaszánMég mindig nem jött össze, hogy halas legyen a kezem, viszont március 15-e másnapján megint közelebb engedett magához Gaia.

Erre a kirándulásra társam is akadt egy zalai kozmopolita barátom személyében, aki igazi nörd pergetőhorgászként űzi a halakat, bár mostanában egyre kevesebb ideje jut rá. Ráadásul közeleg a gyermekáldás is, így – a sors fintora – a ragadozótilalom lejártát követően lassan rá fog kijárási és lakhelyelhagyási tilalom vonatkozni. Mindezt latba véve, erre a szép tavaszi napra egy sétálós, néha dobálós, talán halat is megpillantós csatorna pecát szerveztünk.

Ismét csak mélységes főhajtással kell adóznunk a kezelő egyesület vezetése előtt. Reggel háromnegyed 7-kor a főhorgász kedves feleségét álmából riasztottuk fel, hogy már pedig B&i-nak szüksége volna egy éves liszenszre. A telefonban még ingerültnek tűnő hölgy kis idő múlva fitten nyitotta a családi portát. A papírmunka alatt mi elfogyasztottuk a reggelinket és fizetéskor még egy mosoly is járt az újdonsült csatornapecásnak. Ezúton is köszönjük a kedvességet.

Még nem volt nyolc óra, a nap már kikandikált a lombkoronák felül, de ez a töltésen még nem éreztette hatását. Nulla fok, deres fű, didergő lábujjakkal indult a mai napra szánt evangélium.

Szinte AlaszkaElőször kedvenc helyemen nyitottunk, de csak bot nélkül sétálgattunk. A látvány azonban kárpótolt mindenért. Bandi ignorálta is a “gázlócsizmájukat telefosnák  az angol pergetőhorgászok” kifejezésemre adott reakcióját. A helyszínre érve őt is magával ragadta hely szelleme. Bokrok, homokpadok, kisebb sziklák díszítik itt a medret. A kocsihoz visszafelé még egy-két domolykó árnyat is láttunk, de nem rohantunk a botokért.

DSCN2037Kocsiba ültünk, és kirándulni indultunk, a csatorna egy lejjebbi szakaszához. Ott ahol két hete is voltam. B&i-t felkészítettem, hogy sokkal szabályozottabb lesz a meder ott, de még így sem csalódott. Igazán tetszett neki a kanyargó vízfolyás, aminek alacsony vízét 300-500 méterenként zárásokkal lassítják. Ezek mögött mélyebb öblözetek alakulnak ki, mintha egy valódi folyó lenne (csak értelem szerűen kisebb méretekben).

Zárás, rekesztés, zúgóSétáltunk a parton folyásirányba, közbe dobáltunk is néha. Mivel szinte szélcsend volt, alkalmam nyílott a saját nevelésű játékosok edzésére is. Egy-ketten jól viselték a mély vízbe dobást, azonban volt egy maréknyi játékos, akinek finomítani kellett a stílusán. Ehhez néha elég volt csak a beakasztó szemet görbítgetni egy fogóval, de volt olyan terelőlapka, ami bizony slankítást igényelt.

B&iB&i a Berkley szemüvegében és bézbólsapkájában úgy tűnt mellettem, mintha hazánk egyik sztárhorgászát vittem volna le erre a csodás vízpartra. Hát igen kérem, ilyen az igazi StreetFighterSpinner, elegáns és laza egyszerre.

Időnk volt bőven, de inkább úgy döntöttünk, hogy lesétálunk dobálás nélkül a torkolatig, és majd visszaúton verjük habosra a tükörsima víztükröt. Egy-egy ígéretes helynél bizony szinte dogmaként kellett felidéznünk magunkban a fogadalmunkat, nehéz volt megállni, hogy ne álljunk meg. Bár az alig melegedő, alacsony víz, és a látott halak hiánya elég ellenérv lett volna, mégis izzott a tenyerünk.

Végül csak sikerült lejutnunk a nagy folyóhoz. A szembe parton tivornya partit tartott 3-4 népnemzeti barátunk. Sátor, tábortűz, versenyszák, rakétaállványra rakott bojlis-heviféderes nehézfegyverzet, és persze sok-sok szesszel egyenes arányosan erősödő hangulat.

Drávai tivornya

Aztán a távolból valaki átevez felénk. Mi már felismertük őt zöld szivarjáról és a hátsó csomagtérben lebzselő utasáról. Közelebb ér, köszönt, viszont üdvözöltük. A dobálást abbafejeztük és összejöttünk egy kis konzíliumra. Mester és Padawanok.

Atyafi

Gondolatok az életről és a halakról egyaránt előjöttek. Megállapítottuk, hogy még 1-2 fok meg vagy fél méter hiányzik a vízből, hogy a “szentháromság” elkezdjen mozogni. Talán délutánra már jó lesz, vagy inkább a négy nap végére. Ezzel zárjuk a találkozást. Eredményest kívánunk és visszaindulunk, Atyafi meg két tempóval beáll egy új helyre. Mintha csak egy csuka váltana lesállást.

Előttünk még jó órányi gyaloglás áll, de azért egy-két reménytelibb helyen megállunk, főleg a kifolyás környékén.

Torkolat

Halat nem látunk, így benézünk egy még kisebb csatornára, hátha ott jobban meg tudnak bújni a domik, de itt is sekély víz fogad minket. Sekélyebb mint tavaly bármikor, cserébe növényzet sincs a mederben, halat itt sem látunk.

Kicsi víz, kicsi esély

Nem is teketóriázunk soká, visszanézünk inkább a reggeli didergés helyszínére. De legalább vígasztal minket, hogy a mai napon rajtunk kívül több birka is ellátogatott ide.

Birkák

Dobálgatunk bőszen, de a fejeseknek hűlt helye sincs. Az egyik kanyarban megpillantunk egy árnyat (polarizált ókuláré kötelező), egy bugyli az, aki rémülten keres magának új menedéket. Tovább caflatunk. Beszélgetünk, én már talán nem is figyelem a magas partról a medret, amikor B&i megtorpan, és a partszélre mutat. Két egységnyi csukesz egymás mellett nyugadalomban szexelt az öt centis vízben. (nagyban a kő felett talán látható a két árny)

Csuka-orgia

Lejjebb még találkozunk még egy másfeles, viszont rettenetesen fakó krokival, ő már talán túl van az idei orgián, de egyéb rendkívüli esemény nem történik. Hazaindulunk, otthon új feladat vár, épül a multifunkciós hangár, ami többek között az én kajakom otthona is lesz majd, de az már egy új bejegyzés témája lesz.

10 hozzászólás

1. Drávai Kajakos Horgász Egyesületet kéne alapítanotok, annyian vagytok már arrafelé :-)). Talán hogy én is beférjek lehetne Magyar Kajakos Horgász Egyesület. Remélem mihamarabb szembetalálom magam egy kajakos horgásszal a Szigetközben :-), és akkor megalakítom a Szigetköz Kajakos Horgász Egyesületet :-)).

2012. március 21. szerda - 10:28

• sejtekből épül fel az underground szervezet…lesz drávai meg szigetközi, balatoni, tiszai sejt 🙂

2012. március 21. szerda - 10:46

• Cságoly Imre

Az infarstruktúra már megvan, remélem, pár héten belül meglátogatom a Szigetközt. Üdv: Imre

2012. március 22. csütörtök - 13:17

• No, fene! Újabb test az Armadában! Milyen típusú a szűzlány? Lehet róla bővebbet tudni?

2012. március 22. csütörtök - 16:14

• Cságoly Imre

BIC Santiago Fishing, Pápán van a szárzdokk, aztán majd elindulok vele felderíteni a környéket. Főleg a Rábát, bár talán kezdetnek a Szigetköz jobb volna, még is kicsit szlídebb víz az.

2012. március 22. csütörtök - 18:44

• basszus, ez echte a Caper Angler 🙂 jó kis cucc lesz, remélem beválik.
            Nemrég voltam a Rába felett kocsival, hááát…abba sincs sok víz. Viszont beszarás, hogy ott Vas megyébe mennyi közepes méretű patak van.

2012. március 22. csütörtök - 19:07

• Ha jössz szívesen betársulok, és megtartjuk az első szigetközi horgász találkozót 🙂

2012. március 24. szombat - 06:55

• nah…mondom én: ott is kialakul a sejt 🙂

2012. március 24. szombat - 08:05

2. Cságoly Imre

Nincs bizony, iszonyat lent van, de attól még sodor rendesen, aztán valahogy úgy akarom megoldani, hogy vízre teszem a sárkányt Várkeszőnél, felevezek kifulladásig, aztán visszafelé végigdobálom a helyeket, itt-ott megállva.
    Vasban tényleg van pár patak, de régebben láttad volna! Emlékszem, gyerekkoromban-ami pedig nem régen volt- a közelünkben folyó Kódó-patakban még szép csukák, meg domolykók voltak, most meg ha fenékjáró küllőt lát benne az ember. Meg ha így megy tovább ez az aszály, idén ki is szárad. Szülőföldem szűkebb környékét ismerem (Káld-Sárvár), ott a Gyöngyöseben még én is fogtam pisztrángot, úgy ’96-’97 környékén, mondjuk annak a kőszegi szakaszán idén is láttam szépeket.

2012. március 22. csütörtök - 20:09

• öregapámék még csónakáztak a Szigetvár melletti Almás-patakon, ma meg felverte a sás. A Pécsi-vízben 10 cm víz van, a Feketében 25-30, de a zárások miatt esélytelen, hogy felmenjen a hal.

2012. március 23. péntek - 06:33

A peca összehozza a népeket! Most szólj hozzá!