… pergetőbottal és horgászkajakkal

Szezonnyitó pörgető (verseny – Kovácsszénája)

Tavalyihoz hasonlóan nullázás volt a január-március időszak, ezért idén is beneveztünk a Kovácsszénájai Pörgető megmérettetésre. Az elmúlt évben kimondottan sikeresnek könyveltük el a 3. helyezést, de idén is a móka kedvéért kívánkoztunk ki a Mecsekbe.Vigyázat!!! Halszagú bejegyzés

2011-ben még két csapattal vettünk részt a megyei HE rendezvényén, azonban B&i lakhelyelhagyási végzete okán Áronnak új társat kellett találnunk. Hívtuk Kecsót, hogy jó buli lesz jöjjön! Pár nap gondolkozást kért, de a vége az lett, hogy saját csapatot grundolt magának. Nem estünk kétségbe, Áronnak beszerveztük szépen Totyát, aki szó nélkül rávágta, hogy jövök!DSCN2093Kicsit korábban érkeztünk, gyakorlatilag a mi csaptaink értek ki a tóra először a szervezők után. Ennek volt előnye és hátránya is. Egyben úgy foglalnám össze, hogy a készülődés és szerelés nyugodt pillanatai közben szépen elkortyoltunk egy-két doboz sört. A szezonnyitó hangulat miatt Zsolttal annyira széjjel estünk, hogy elfelejtettünk a rajthoz lemenni, fent dumáltunk a nagyobb indulási sorszámú csapatokkal.DSCN2090

Csónakunk számát hallva eszeveszett csörtébe fogtunk, és majdnem kihajóztunk a gondosan összeállított botok nélkül. Visszarohantam értük, de a káoszban Áronét kaptam fel Zsolt botja helyett…aztán DSCN2088végre minden helyre került, akkor meg a DSCN2089dióhéj láncrogzító szeme akadt fent a kikötő gumiabroncs fenderen. Lényeg, hogy végre elindultunk. Persze motor nélkül. Minek arra pénzt adni. Ráadásul indulást követően én az orrban ragadtam, ami miatt némely csapásnál alá-alá is merültünk a horizontnak. Egész fura látvány lehettünk kintről. Ez a szappantartó, velünk a fedélzetén úgy nézhetett ki, mint egy vízre esett katica, ami minden mozdulatával csak ront az amúgy is reménytelen helyzetén.

Mindegy is. A lényeg, hogy megint mindenki ész nélkül elindult a sekélybe, mint előző évben is. Mi ennek örültünk, mert viszonylag tisztán hozzáfértünk a tavaly a dobogó alsó fokát jelentő halakat adó helyhez. Lekötöttük magunkat, és kibontottam (még) egy sört.

DSCN2091A vidám hangulatot kezdte átszőni a verseny-drukk. Járt az agyunk, bizsergett a kezünk. Dudaszó. Már repült is a támolygó. Zsolt Gipo-val, én az olcsóbb Frenetic-kel nyitottunk. Kezünkben finoman szólva sem volt benne a dobás: a délelőtti szélcsendes időben is többször dobtunk lombot, bokrot, gyökeret, macskát, hurkot. Aztán lassan felszedtük a fonalat. DSCN2096Úgy húsz dobás ment le, amikor a beeső kanalamra határozott ütés, bevágás, fékrecsegés nélküli fárasztás volt az epizód további cselekménye. Első kanyarnál ért a meglepetés, sütyerák barátunkat zavarhattam meg, valószínű fészken ült, arról vertem le. Igazi versenybe való fárasztás (értsd: semmi cicó!) kíméletes horogszabadítás, fotózkodás és pontyzsákba helyezés. Majd a felszabaduló adrenalin (és a közben elfogyasztott sör) hatására akkora ramazurit vertünk, hogy a halak valószínű a környékről is elmentek, így mi is odébb álltunk.

Irány vissza a kikötőbe! Az árnyékok alatt megbújó egyencsukákat kerestük piros körforgókkal. Közben lemérettük a süllőt is, mivel a zsűri még a csónakját sem rakta a vízre, olyan gyorsan volt halunk. 49 cm. DSCN2097A mérés izgalmában Zsolt sikeresen kirántotta a gatyamadzagot a halzsákból, amit én puszta kézzel próbáltam visszafüzögetni a vizes anyag alá. Közben ő persze dobált. És egyszer csak visítva hasítja az egyre élénkülő szelet ketté a megfeszülő fonottja. Csuka az. Egységnyi. Szákolás, fotó, majd a megheftölt zsákba be vele. DSCN2098Maradunk és dobálunk tovább. Semmi. Annyira semmi, hogy amíg nekünk van két halunk, addig a másik 17 csapat is fogott még kettőt…összesen. DSCN2099Csalós megnyugvás sejlik fel bennünk a gyors bekezdés miatt. Nyoma sincs már a hurrá tavasz hangulatnak. Feszültek vagyunk, mert tudjuk, hogy lehet esélyünk, de a két hal nem lesz elég. Öt és fél óra alatt bárki belenyulhat egy bugyliba meg mellé egy hetven centisbe, és akkor visszaesünk. Igen visszaesünk. Ekkor már tényleg brusztolni kezdtünk. Persze semmi több nem jött a kikötőben, ezért visszaevickéltünk a kezdés környékére. Ismét támolygókat kapcsoltunk fel. Nehezebbeket, hátha hamarabb elérik a törést. Semmi. Lement két óra. és megállt minden. Ötlettelenül cseréltük a csalikat, viszont egymástól függetlenül mindig ugyanarra váltottunk. Persze ez most csak egyet jelentett: úgyanúgy eredménytelen döntéseket hoztunk. Szinte olyan volt, mintha egy ember pergetne két bottal. De hal az nem jött. DSCN2100Ekkor már dél is elmúlt. Ilyenkor mi, emberek eszünk, a csukák kevésbé. Rövid szünetet tartottunk szendvicsekkel és sörrel, majd kitaláltuk, hogy J-9, J-11-gyel megnézzük a lenti kisvizeket. Esélytelennek éreztük, de ki kellett próbálni.Csatlakoztak Áronék is, akikkel elboltoltam a maradék söreimet…legnagyobb szerencsénkre, mert katasztrófába is fulladhatott volna a napunk, ha a nálam lévő árpalevet mind bepusztítom. DSCN2101Kecsóékról semmit nem tudtunk, felszívódtak. Áronék lementek a nádfalhoz, mi maradtunk egy kicsit feljebb. Itt alig 30 centis a víz, de megpróbáltuk…semmi. Aztán átnéztünk a túlpartra, de az említésre sem volt méltó. DSCN2107Végül Zsoltnak jött az ötlet, hogy a sekély oldalon keressük meg méterről méterre a hosszanti medertörést és ott húzzuk a piros körforgókat. Fogjunk még egy, vagy két 40-es csukát, amivel tuti lesz a dobogó. Zsolt húzott én mértem. Találtunk egy szakaszt, ahol a 60 centiből lesz méteres mélység, ráadásul jó 3-5 méter szélesen tört a meder. Lehorgonyoztunk és ütöttük a vizet.DSCN2110Nálam nem Mepps volt fent, hanem Frenetic. Nem voltunk tíz perce itt, amikor a megindított csalimra vert oda egy kölyök csuka. Majd Zsoltinak a Mepps-re jött egy elszánt koma, aki három-négy méteren keresztül ütötte a piros motollát, míg végül csak megcsípte az orra hegyénél. Ez után a szél beforgatott minket, így fordítva is megdobálhattuk a területet. Zsolt szinte oda dobott, ahol nekem volt a kapásom húsz perce. Hagyta merülni a körforgót, a fenékről szerette volna indítani. De csak szerette volna, mert nettó 90 deka ellenállásba ütközött. A három friss szerzemény mérése után a zsűri nyugtatott minket, hogy ezzel jól állunk. Mi meg azzal nyugtattuk magunkat, hogy a zsűri hajóban nem állt össze a kép az előző két halunkról. Közben azért láttunk másokat is szákolni elvétve, ami nekünk kimondottan nem jött jól. Egy két töredék mondatból sejtettük csak, hogy két-három halas csapatok vannak másfél méter környékén. DSCN2106Meg is nyugodtunk, már nem voltunk görcsösek, ráadásul a piros körforgóba vetett hitünk is megnőtt (igaz mindketten veszítettünk egyet-egyet, de a piros körforgó már csak ilyen).DSCN2103Délutánra aztán jött valami rettenet szél. Hullámok, sodródás, sodródás horgonnyal, oldalazva evezés és iszonyat fejfájás. Még egy óra vissza volt, de én már mentem volna. Mondtam is Zsoltinak, hogy húzzunk ki, igyunk egy sört és várjuk meg a többieket, mert szét robban a fejem, de hajthatatlan volt. Reménye neki sem sok volt már, de ha végre vizen volt, akkor ütötte is azt. DSCN2102Egyszer csak felkerültek a gumihalak, majd a wobblerek is. Volt itt minden, amik csak ritkán kerülnek a kezünkbe. Még harcsás csalit is raktunk fel a mélyre törése miatt, de semmi. Beszenvedtünk rendesen. DSCN2111Aztán végül a partszélbe is kiugrottunk, hogy körforgóval becsapjunk egy két kölök csukát, de nulla. Megváltás volt a dudaszó. Talán másodiknak kötöttünk ki. Csónakunkat sem pakoltuk ki, egyszerűen ebek harmincadjára ott hagytuk. Áronék már kint voltak. Végül nekik is jött egy, Kecsóéknál pedig három Orklá-s csuka volt az napi evangéliumba írva.

Kajáltunk, pihentünk…majd eredményhirdetés.DSCN2113

DSCN2114Áron persze megnézte a jegyzőkönyvet előre, és boldogan jött közölni velünk, hogy rajtunk kívül nem látott két méter feletti eredményt. De többet nem mondott. Izgatottan vártuk az eredményhirdetést. Gyorsan peregtek az események, már a legjobb ötnél járunk, de a mi párosunk neve mellett a Kellényi-Anga Kis nevet sem hallottuk még. Aztán igen: az első dobogós helyre értek fel Kecsóék. Három haluk másfél méter körülre hozta be őket. DSCN2117Öt halunk darabra és centire is a legjobbnak bizonyult a mezőnyben. Ráadásul úgy, hogy az óriási mákkal kifogott süllő nélkül is beértünk volna az első helyre. A másik négy hal meg kimondottan tudatos halfogás volt. A tó három teljesen eltérő pontján fogtuk őket, ami szintén csökkenti a belenyúlás esélyét.DSCN2116A versenyen 30 db felett fogtak, ami a lanyha kezdethez képest egész jó eredmény. A 18 indulóból 13 csapat fogott halat, sokan fogtak 3 db-ot. Összesen két süllő ugrott be, a többi csuka volt. A legnagyobb hal egy 70 cm feletti csuka volt. Pontos adatokat, eredményeket később.