… pergetőbottal és horgászkajakkal

Tón

Mert ha áradnak a patakok és a folyók körülöttünk, akkor megyünk TÓra. Persze nem gondoltuk mi sem, hogy a szivaTÓra…

Aznapra már 10 fokot mondtak, napsütéssel. Ehhez képest reggel 7kor talaj menti fagy, borús idő és egy-két bojlis és harcsás sátor várt minket. A bojlisok egy nyolcas pontyot fogtak az éjjel, de a harcsások két nap alatt semmit. Nekik még a pontyosoknál is cudarabb éjszakájuk lehetett, mert a még vállról indítható PB gázos sátormelegítőjük sem volt, ráadásul még nyolckor is rendesen deres volt a sátruk.

Pecánk kezdetét egy kis anomália övezte. Halőr nem volt kint, de ezt már megszoktuk. A bódéra kirakott számot felhívtam volna, hogy bejelentsem: megkezdenénk öten napijegyesek a pecát. De reggel hétkor süket volt a hívott fél. Máskor sem volt ebből gond, megkezdtük a pecát azzal, hogy majd ha jön a halőr fizetünk.

Ketté vált a társaság és a túlparton kezdők hamar telefonáltak is, hogy a helyi ismerettel bíró bojlisok szerint csukára is kitartják áprilisban a tilalmat. (Még március 15-én beszéltem a halőrrel, hogy nyugodtan jöhetünk, a csukát tilalom után lehet majd dobni.)

Nem akartunk bajt magunknak, ezért újra hívtam az előző számot. Végre felvette emberünk, aki nem nagyon volt képben. Állítása szerint ő csak nyáron halőr, addig “Ferike” vigyázza a dolgokat. De azért a csukát dobhassuk? – kérdeztem. Bizonytalan volt. Mondtam neki, hogy OHR szerint idén március 30-tól dobható, náluk van valami külön szabály. Ő nem tud róla, őszerinte dobhassuk. Majd jön Ferike, neki fizessünk

Megnyugodtunk, és dobni kezdtünk, de a csalival szelektálni igyekeztük a süllőt. Így aztán csak a vasak és a fahalak maradtak a táskában, a gumik és az ólomfejek meg a csomagtartóban.

Szépen leértem a tó végére, a harcsásokhoz. Beszédbe elegyedtünk. Kiderült, hogy vezetőségi tagok. Szerintük sem tiszta a dolog, mert “nem beszélték meg, de az Elnök szeretné a csuka tilalmát is kitolni”. Most akkor mi van?

Megállapodtunk abban, hogy ha nem akarunk halat vinni, akkor nyugodtan dobjunk csak.

Öten nem fogtunk semmit, pedig öt horgász ezen a vízen pont sok. Nem is beszélve a sátrasok által lefogott fél-fé hektárról. A víz zavaros volt és kakaó színű, ráadásul hideg is. Csukára csak a nagy rezgést keltő csalikkal lehetett esélyünk. Izzadság szagú lenne a bejegyzés, ha nem fújt volna a szel ezerrel. A szél, ami 4-5 fokos volt maximum. Én főleg a csörgős-zörgős és vagy többrészes halakat erőltettem, Zsolt a túlparton a Jolly Joker körforgókat.

A próbálkozásunk azért hozott részsikert is:
Zsoltinak piros négyes Mepps-szének egy negyvenes sütyerák csapott oda, míg nekem botvégen feljelte meg egy 35ös körüli csuka a lassan húzott fekete-arany Ugly Ducklingot. A kőműves lemosó vízhez hasonlító vaksötététben azonban mindkét hal csak gyengén koppintott rá az orra előtt rángatott cuccra. Persze hogy lemaradtak, viszont megvan 2013 év első akasztása mindkettőnknek.