… pergetőbottal és horgászkajakkal

Az Ormánság süllője

Beindultam rendesen. Mármint, hogy mehetnékem van. De ilyenkor nórmális pecás vízpartra strandlabdával, gumimatraccal és olcsó, de legalább hideg sörrel telerakott hűtőtáskával megy. Nem pedig pergetőbottal…

Tovább: Ormánsági süllő

Történt velünk mégis, hogy úgy döntöttünk, leugrunk csukázni a patakra. Abban biztos voltam, hogy nagy a susnya a vízen, ezért UL meg monofil, meg ilyen finomságok szóba se jöhettek. Öcsém ugyan felmentést kért és kapott is a Mitchell Privilege bot használatára, de fonottal ebbe azért simán benne volt a bottörés veszélye.

Ugly Stik, SSR

Én nem bíztam a véletlenre és visszanyúltam a régi jó dolgokhoz. Shakespeare Ugly Stik, fonottal, a végén kezdésnek SSR, drótba kötve.

Kicsit korán érkeztünk, még javában perzselt a nap. Így legalább lesétáltunk a befolyóhoz, hogy onnan induljunk visszafelé. Nem tudom, hogy Ti hogy vagytok vele, de én a peca végeztével mindig rühellek visszakutyagolni a kocsihoz, inkább az elején kalandozok, figyelem a vizet, nézem a lehetőségeket, visszafelé meg az utolsó percig dobálok. Csak külön öröm, hogy az uralkodó szélirány is a hegymenetbe dobott wobblereket támogatta, és a vízre ráhajló növények közt is könnyebb húzni áramlásirányba a hármas horgokat.

Helyenként viszont olyan kis víz volt, hogy még az SSR is letette a lábát, bármilyen lassan is húztam. Nem is nagyon szórtuk a vizet a séta közben. A két parton magasodó ártéri erdő hűsítő árnyékkal kecsegtetett minket, mint legények felé az ölét tárogató menyecske a búcsúban. És ahogy lenni szokott az ilyen lányokkal (és a velük kokettáló fiúkkal), mi is ráfáztunk rendesen.

A perzselő hőség elöl ide bújtak ugyanis a vidék összes szúnyogjai, akik csak arra vártak, hogy mintát vegyenek a vérünkből. Bár itt mélyebb volt kicsivel a víz, de halak alig-alig mozgolódtak. Öcsém hamar fel is adta, és kiment a hídlábakhoz a melegre.

Ahogy a ment le a nap, áradtak a szúnyogok is a korábban napsütötte területek felé. Zabáltak minket bokánál, fülcimpánál, mindenhol. Csak remélni mertem, hogy az este közeledtével nem csak a vérszívók étvágya jön meg, de egy-két csukával is össze tudjuk magunkat kenni.

Mitchell Privilege Pro dobás közben

Dobás közben a Privilige Pro vajpuha pálca. Jól meghajlik a hét centis rapala alatt. Nap végén öcsém meg is jegyezte, hogy ekkora csalihoz már jobb lenne a kétkezes bot.

Domolykó SSR-re

Egykezes dobások ide, fonott zsinór oda, a domolykó biza nem nézi, hogy mivel dobálsz. Egyszerűen csak elpattan az agya és lendületből lekapja a vízbe hulló fadarabot a zúgó mögül. A fárasztást sajnos nem láttam, de a kis pilickával tuti élmény lehetett…

Az amott nem  egy aprócska Kenart ám!. Az biza egy 7es Rapala…egy domolykó PB meg az öcsémnél…

Ormánsági naplemente

Ezután egy hosszabb részt átugrottunk, mert egyszerűen bokáig ért benne a víz. Közben a napkorong lassan elérte már a tésenfai víztorony sziluettjét. Talán ez majd megmozdítja a csukákat. Persze a víz az élt rendesen. Mindenhol babahalakat hajtottak baba balinok, néhol még jász-óriásokat és domolykó szörnyeket is láttunk, sőt az egyik bokáig érő víz alatti homokpadon egy fél-disznónyi balin is elidőzött, de persze ők már mind láttak minket, mire mi megpillantottuk őket, rájuk sem dobtunk.

Ez a fa még sose adott halat, pedig nem múlik úgy el horgászat, hogy ne dobnám körbe. Mások dicsérik, ki is van ülve egy két részen a part, de valamit biztos én csinálok rosszul.

Spro Crankbait

A drága finn csodák helyett olcsó, régen használt felszíni crankbait kerül a huzal végére. Csukás csali, adj csukát! Végre…végre…már üti is, de mi ez…talán egy szebb sügér…

Kis balin, hogy a macska rúgja meg…és persze, hogy alsó horgos akadással, ahogy mindig. Nincs egyszerűen elég nagy csali ellenük ezen a vízen.

Kedvenc csukás kanyarom, talán ad majd megint egy szép foltos testűt…Hosszú dobás, hirtelen odavágás, erős fejrázás…idei legszebb jászom abból a kevésből, amit fogtam.

Csodálatos jászkeszeg

Közben öcsém sem tétlenkedett. Sokáig még szemmel tartottam, hogy merre jár, de ez a jászkeszeg rendesen lekötötte a figyelmemet. Alig tudtam átemelni a nagy hínárfolton, az éles fénykép készítéséről már ne is beszéljünk. Miután sikeresen visszamásztam a magas partra, rendbe szedtem maga, remegő kiabálásra lettem figyelmes. Csak öcsém lehet, remélem nem épp’ az iszapban süllyed.

Öcsém első csukája

Szerencsére, csak egy szákra volt szüksége, amit a magas parton hagyott, miközben élete első pergetett csukakomáját próbálta a lábához szelidíteni. A szákolás már a parton történt, hogy fel lehessen hozni fotózáshoz a már MOHOSZ szerint is tepsiérett halat.

Csuka vs. SSR Rapala

Szinte már-már természetesen ez is SSR-re jött, de már rikító színre. Öcsém halat érő felismerése volt, hogy naplemente után azonnal csalit cserélt, és már a harmadik dobásra beköszöntött a jutalomhal. Színre ebben a vakufényben olyan volt, mintha ő maga lenne az Ormánság süllője. Azon túl, hogy elsőzésnek számít, az 50 centit sem érte el, így a saját standardok szerint még mindig ott úszkál valahol a kis vízben.

Ormánsági süllő

NAAAAGY GRAT!

11 hozzászólás

1. Látom most evett a hal! :p
    Talán két hét múlva lejutok megint? Most 4 napra eltűnök egy kicsit. Az Ipoly vadregényes partján ütök tábort. Remélem hasonló szépségeket fogok majd én is!
    Grat az íráshoz!

2013. augusztus 16. péntek - 13:33

• Ipolyon két hete voltam kánikulában. Nehezen kiimádkoztunk két szebbecske halat, de sok volt a kicsi…lesz majd arról is poszt…

2013. augusztus 16. péntek - 13:34

• Én palóc gyerek lévén ott “nőttem fel”. Remélem az általam ismert helyek nem fognak cserben hagyni?! 😛 Igaz a legyezés még nem sajátítottam el úgy, ahogy szeretném, de az Ipoly bízom benne még jobban meg fogja szerettetni velem! 😛 😀 Görbüljön a hétvégén! 😉

2013. augusztus 16. péntek - 14:01

2. Ti tudtátok, hogy azt a drótot a Berkley cég sima damilokhoz készítette, nem okvetlen a fonotthoz? Én évekig horgásztam így, soha egy szakításom nem volt vele…

2013. augusztus 17. szombat - 09:13

• ha össze kellene számolnom, akkor szerintem több csukát fogtam drót nélküli fonottal, mint dróttal, ennek ellenére ott, ahol két kiló feletti csuka is beeshet (és kimondottan csukázom), drótot kötök…pont csütörtökön fogtam gumival fonottal csukát, izgultam, de nem volt gond

2013. augusztus 17. szombat - 14:26

3. Én arról a drótról beszélek, amivel az első képen a wobbler van felkötve. Annak idején a fonott zsinórokhoz ajánlották, hogy így csomó nélkül fel lehet kötni a csalit. A Berkley cégnek volt ilyen valami titánféleségből, ami nagyon könnyű volt. Anno vettem belőle, akkor láttam, ez a kis drótocska nem is a fonottakhoz készült, hanem a sima damilhoz. Kipróbáltam damillal, tökéletesen működött. Egyszer sem csúszott szét, egyszer sem szakította el hal a zsinórt. Szóval érdemes kipróbálni a damilhoz is, persze nem a vastagabbhoz, bár lehet, még azzal is működik.

2013. augusztus 17. szombat - 17:16

• Jah…ez sima 270,-/2db nevis vékony, forgókapcsos drót…küldessz arról a berkley cuccról linket? egyébként mostanában elkezdtem járatni az agyama Flou előkén, a Trabucco T-Force 30-asát néztem, van ezzel valami tapasztalatod?

2013. augusztus 17. szombat - 18:34

4. Ezt használtam. http://www.hal.hu/berkley_notaknot_t2967.html Most egy kicsikét drágább…

Már csak műléggyel horgászom vagy a saját készítésű műlegyekkel pörgetek balinra. Zsinórból kizárólag a Cralussot használom. Nekem nagyon bevált.

2013. augusztus 18. vasárnap - 10:10

• not-a-knot…szerintem kiváló dolog, ráadásul egy fenyőléccel meg három kárpitosszeggel simán össze lehet ütni otthon rozsdamentes huzalból őket, akár UL méretben is…nekem valahogy mégsem jön be…a kapocs mintha jobb megoldás lenne…a szakítója tényleg jobb, de öt-hat csalicsere után már bolyhos lesz a fonott

2013. augusztus 21. szerda - 15:40

5. roby

A régi jó fekete vizi befolyo……

2013. augusztus 25. vasárnap - 01:29

• …közelében, de nem ott 🙂

2013. augusztus 25. vasárnap - 19:53

A peca összehozza a népeket! Most szólj hozzá!