… pergetőbottal és horgászkajakkal

Futottak még: Malomvölgyi Kettes

Érthetetlen. A hely, ahol egykor egymást érték a keresztszemes gondosan, hangos anyázások között lefektetett sárga végű harmincötös zsinórok. A hely, ami a kismotoron érkező nyugdíjas területis pöfékelésétől volt hangos.

Malomvölgyi 2-es tó

A hely, ahol a legfőbb kommunikációs csatorna a két part között a “Jött valami, Ferikém?”-et kiválóan felerősítő víztükör volt. És a hely, amit a panel városi pecás ifisek a szünidőben, vagy éppen reggeli lukasóra helyett olyan nagy számban ostromoltunk.

Volt olyan januári jégveszte, amikor az egész tavon csak egy öböl olvadt ki, és mi ott voltunk. Mármint mi, apám, öcsém és én. Meg még kábé ötvenen. Egymás fülét rágtuk, hogy hozzáférjünk a 32-35 centis tükrösökkel kecsegtető fodrozódó vízfelülethez.

Malomvölgy, Gát, Zsilip

Pár éve még hétköznap is nehéz volt zavartalanul pergetni a partján, mert 3-6 fős kompániákat alakítva egész partszakaszokat foglaltak el a törzstagok. És ezzel nem is volt semmi baj. Malomvölgy az övék volt mindig is.

Legkelendőbb hely

Hisz’ nem minden a keccsendrilíz, meg a pergetés. Meg persze a ponty is hal, de még milyen. Mondom, nincs ezzel baj. Sőt. Legalább nekünk ultrazöld fenntarthatóhorgász árjáknak nem kell keverednünk a pórnéppel, aki képes hetente akár két pontyot is hazavinni, és még az is lehet, hogy a fagyosban végzik.

Horgászhely - Foglalt

De ez most érthetetlen volt. Vasárnap, nem is olyan korán reggel érkeztünk a tó partjára, és úgy volt parkolóhelyünk, mint piros betűs ünnepnapon a bevásárlóközpontban. Gyanús. A partra kiérve kihalt volt minden. A tó elején az öböl mindkét parton lakatlan volt. A tábla alatti hely – amit korábban csak örökölni lehetett kemény sorban állást követően – szintén üres volt. Sehol egy teremtett lélek. A vadkacsák is etetőkosár csobbanásoktól megkímélve szabadon randalíroztak a mély víz felett. Pedig tíz fok, napsütés, szinte tavasz volt. Ha én pontyoznék, most biztos lógattam volna a kukacomat.

Pécsi pergetés

Csak a futók. De azok dögivel. Amatőr, félamatőr, profi. Párban, egyedül, csoportosan. Tizenegyre már legalább ötvenen, ha nem százan voltak a tó körül. Nem volt átkiabálás. Nem volt keresztbe-anyázás. Nem csobogtak az öklömnyi daraszobrok a tó közepén, de még a Dankó Rádió sem terítette be a víztükör csendjét. Néha halk dohogást lehetett hallani némi zihálás kíséretében. A futók voltak, akik birtokba vették a tavat. Városliget, Central Park…ilyesmi. Lehet, hogy ez egy kvázi evolúciós folyamat egyik újabb állomása?

Malomvölgy, üres part

Halak? Azokkal nem találkoztunk. Még ebédidő előtt betéptünk gumit és támolygót fejenként úgy két ezerért, majd eljöttünk. Levesre már otthon is voltunk.

Tükör

Ki tudja, mi történt ezzel a vízzel?

Mondhatnám: Futottak még.

Malomvölgyi-tó

13 hozzászólás

1. A vízszint 1-1,5 m-re alacsonyabb mint szokott. Leengedték. Így a halak a mélyebb vízben vannak. Ezért nehéz vagy nem lehet fogni most halat.

2014. január 14. kedd - 07:09

• Ezt nem tudom megerősíteni.max. 10centi hiányozhat belőle szerintem

2014. január 14. kedd - 07:21

• Ottan horgász ismerősöm mondta. Azért nem jár most csak 1-2 ember horgászni, mert nem lehet halat fogni a vízszint miatt.

2014. január 14. kedd - 09:15

• nekem a FM-ben mondta Laci, hogy tavaly elcsesztek valamit. Szerintem a vízszint nem lehet oka. Nem láttam semmi furát. Nézd meg a képeket, sehol sincs nyoma az alacsony víznek. Egyszer…még nagyon régen rettenetesen kevés volt benne a víz. A nádak közötti nyiladékban voltak a botjaink, apám majd’ bokáját törte, amikor fellépett a mostani partra. És ment a keszeg meg a ponty feszt. Valamit csináltak vele, de szerintem nem a vízzel babráltak. Lehet, hogy nagy volt a horgászati terhelése az elmúlt két-három évben és nem tudtak annyit telepíteni.

Mondjuk akárhányszor mentem pecázni, mindig volt a beíró könyv előző két lapján 35-ös csuka meg 28-as süllő beírva. Mert ugye süllőt kötelező volt megtartani…

Amúgy volt, aki fenéken tolta rajtunk kívül a kishalazást, messze bent, de semmi…

2014. január 14. kedd - 10:15

• valaki(Márk)

Tavalyi évben a telepítések nagy része afrikai harcsa volt b@szki! Nagy részüket hamar kifogták, kisebb részük a kíméleti területen döglött meg…

2014. január 14. kedd - 18:20

• valószínű, hogy a maradék süllő a patakmederben henyél .)

2014. január 14. kedd - 18:25

• ebben az esetben a Kecskés Viktor féle tiszai kősüllős jigfejek kellenek…akkorák, mind egy vödör 🙂

2. B&i

Nem hogy tilalom volt-é?
    Csak ti rabsicok gereblyéztetek feszt?
    Jó képek.

2014. január 14. kedd - 08:29

• sportjegy 1000-ért. Papír is dukált hozzá…Inkább ebben látom az okát:

Tisztelt Horgásztársak!

Szíves figyelmükbe ajánljuk a következőket:
      Aki 2013. évben a Pécsi Horgász Egyesület tagja volt és 2014. évre más egyesületben kívánja érvényesíteni a horgászokmányait, annak számolnia kell azzal, hogy az egyesületi vizekre egész évre szóló területi jegyet nem vásárolhat. Az Alapszabályunk rendelkezése szerint csak az a horgász vásárolhat éves területi engedélyt, aki tagja az egyesületnek. Más egyesület tagja csak napijeggyel horgászhat az egyesületünk vizein.
      További következmény, hogy aki valamely évben átigazol egy másik egyesülethez és a következő évben ismét a PHE-ben kíván tag lenni, annak egyszeri belépési díjat kell fizetnie az évi kötelezettség felett.
      Tehát a más egyesületben érvényesített horgászengedély nem jelenti azt, hogy a korábbi egyesületi tagságát érvényesíti a horgász. Ezzel a módszerrel a korábbi egyesületét elhagyja, esetleg egy sok éves egyesületi tagsága szűnik meg.

PHE Vezetőség

Horgászat a Malomvölgyi II. tavon 2013.12.27.
      Tisztelt Horgásztársak!
      A Parlament döntése alapján a 2013. évi állami horgászjegyek 2014. január 31-ig érvényesek. A 2013. évi fogási naplókat február 28-ig kell leadni. Ezért, aki a fogási naplóját nem adta le, a Malomvölgyi II. tavon január 1-től napijeggyel horgászhat.
      Éves területi engedélyt csak annak adunk, aki a tagságát is megújítja.
      (A Maolmvölgyi II. tó nincs befagyva, ezért a fentiek csak erre a tóra vonatkoznak.)
      PHE Vezetőség

1. évi érvényesítések 2013.12.23.
        Tájékoztatjuk a T. Horgásztársakat, hogy a jövő évi horgászengedélyek érvényesítését január 06-án kezdjük.
        Az állami jegyek és az új fogási naplók feldolgozását eddigre fejezzük be.
        PHE veztősége

Talán a PHE alkalmazkodott legfurcsábban ehhez az egészhez!

2014. január 14. kedd - 08:41

• Egy hasonlóan érdekes történet Pápáról:
        Amikor ide kerültem 2011-ben, elhatároztam, hogy valami víz után nézek. Itt van ugyebár a Rába, meg a Marcal, jóval távolabb a Szigetköz (leginkább oda járok), de van az egyesületnek pár saját vize, melyek közül a legnagyobb, meg a legszebb a nagyteveli tározó. Új tag voltam, tehát ha oda is területi jegyet szeretnék (a Rábára, meg Dunára megvettem az Előre HTSZ-eset), akkor egyszeri halasítási hozzájárulás, 25 vagy 30 ezerért, már nem emlékszem. Na, gondoltam, a sügérre meg csukára való pergetés, meg visszaengedés miatt ezt nem veszem meg (harcsát amúgy annyit fogsz, amennyit akarsz, az ellenség), de van ám egy lehetőség: vendégjegy, ami olcsóbb, nincs halasítási hozzájárulás, csak jóval kevesebb halat vihetsz haza, ami kevésbé zavart. Viszont ezt a kiváló logikával megszerkesztett szabályoknak köszönhetően nem veheti meg egyesületi tag, csak külsős.
        A másik érdekesség: jeleztem az elnöknek, hogy én amúgy csak a kajakomból szeretnék pergetni. Ja, hát most van üresedő csónakhely, úgyhogy már 80 ezer körül azt is rá tehetném. Mondtam, hogy kell a hóhérnak a csónakhely, ha fizetne, sem hagynám ott, de hát azt úgy nem lehet. Úgyhogy hagytam őket a francba. Pedig szép víz az is.

2014. február 9. vasárnap - 17:39

• És igen…leginkább a képek miatt nem akartam elhagyni ezt a bejegyzést!

2014. január 14. kedd - 08:42

3. valaki(Márk)

Jó volt olvasni az írásodat…már csak azért is mert elmúlt időszakban kétszer is pergettem ott helyi bartátommal-terített betli volt. Igaz leginkább jerkeltünk, csuka témára akartunk rámenni, de szörnyűen nem volt semmi.Tudomásunk szerint rajtunk kívül még ketten pergetnek rendszeresen a tavon.Az egyik srác nagyon jól fogja állítólag a süllőket nagyon vékony zsinórral és csak nagyon pici twisterekkel….De a sikerhez 50-70 métereket kell dobni, ehhez pedig nagyon összehangolt cucc kell…ugyanis tapasztalataink szerint a nagyobbakat abszolút nem eszi. Nekem meg nem volt érkezésem beruházni most valami vékony fonottra 7000ért…A másik, hogy még sokan nem váltották ki az évest…én hétvégén most Pécsin voltam, ott is csak ketten voltak horgászok..Pedig nagyon jó ez a sportjegy dolog csak hát nem fogsz lóf@szt sem…Idén két év Malomvölgyi egyes és kettes után asszem visszatérek a Pécsire. Egyébként MV pergetés szempontjából tavasszal meg nyáron éjjel lesz jó süllőre meg harira…különben nagyot kell dobni a sikerért…..és még így sem biztos…. Bocsánat a bőbeszédért…

2014. január 14. kedd - 18:14

• Papp Gábor

Malomvölgyi 2.-es tó az elmúlt, nagyjából 6 év alatt folyamatosan leépült mind a békés, mind a ragadozó halas horgászok számára. Kezdődött ez a minden évben elkövetett téli rabsickodós hálózásokkal, a redszertelen telepítésekkel, amelyek alkalmával nem csak kevés, apró de ráadásul sokszor betegségektől, fertőzésektől szenvedő halakat siekrült a vízbe tenni és folytathatnám például a téli lehalászásokkal egyidőben olcsón szerzett és a vízbe telepített 100 mázsa apróhallal (amiben pár éve szerencsére még törpeharcsát is sikerült belecsempészni a legnagyobb örömömre), aminek köszönhetően a ragadozóhalas szezon idejére kitűzött célok is elérhetetlenné válltak. A napijegyes horgászok minimum 90% -a évek óta nem tud nemeshalat fogni, már a kárászokért is meg kell szenvedniük, sőt még Én is (Én, mint aki közel 20 éve töltök napokat heti rendszerességgel a tópartján, ismerek minden gödröt, akadót, helyi sajátosságot…) gyakran csak a tenyeres keszegekből fogtam, ez jellemezte sokszor az akár többnapos horgászatokat is. Nem csoda, hogy nicns napijegyes, nem csoda, hogy nincs területijegyes horgász a parton, nem csoda, hogy már Én sem válltok területeti Malomvölgybe. Szívemhez nőtt a vízpart ahol felcseperedtem, de el kell engedni egy időre. Biztos vagyok benne, hogy a szerzőnek igaza van, és ez csak egy evolúciós állomás, előbb -utóbb (úgy tűnik utóbb inkább) újra a horgászok kedvelt állomása lesz a szép fogásokkal kecsegtető malomvölgyi II -es a város peremén.
      (A vízállással semmijen probléma nincs, régebben sokkal szélsőségesebb ingadozások voltak jellemzőek, de halat lehetett fogni (süllőt csukát pergetve is bőséggel))

2015. január 13. kedd - 20:16

A peca összehozza a népeket! Most szólj hozzá!