… pergetőbottal és horgászkajakkal

“Vendéghorgász” – vol.1. – Fishing on Orfű

Még hogy Baranya nem tartogat turisztikai vonzerőt a belföldi turizmus számára! Sztárvendégemmel készült bejegyzés a Fishing On Orfű fesztivál ideje alatt történteket dolgozza fel.

Vendéghorgász: Anga Kis Miki

Egy kis Ős-Dráva PR: A Fishing On Orfű nem hivatalos off programjaként rock&roll celebritás, Anga Kis Miki, a Subscribe (és megannyi más formáció) basszusgitárosa, menedzsere és – ez már a szubjektív véleményem – egyik fő mozgató ereje látogatott el velem az Ormánság legmélyebb bugyraiba, hogy onnan divatos szóval OMG! WOW! élményekkel feltöltve térjen vissza a fesztivál zajos forgatagába. LIKE! [laɪk]

Kiváló időjárás (értsd: perzselő kánikula) fogadott minket kora délután. A pecára eljött Öcsém is, akinek ez volt az első gázlónadrágos horgászata. A szakaszon nagyjából egymástól egyenlő távolságra kezdtük meg a pecát. Mikinek jutott a felső, bokros szakasz (jolly joker), öcsém követte eggyel lejjebb, én pedig az legalsó részt ütöttem.

Gázló peca

A víz kristálytiszta volt, viszont a vártnál jóval magasabb, ezért sok helyen meg-megnyalta már tesóm gumiruhájának peremét is. Én már fel sem húztam a békaruhát, mert esélytelen volt a mederbe merészkednem a következő duzzasztáshoz közeli részen.

Ormánság

Amíg én a helyemet kerestem a ligetes, egyre több növényzettel benőtt partoldalon, Miki már csobbant is. Rock zenész lévén nem meglepően strandgatya, búvárcipő, semmi izzasztó vegyvédelmi öltözék.

Kristálytiszta víz

Mint utóbb kiderült, hármunk közül ő volt a legeredményesebb aznap. Hamar be is kezdett ezzel a szép markolatnyi domolykóval.

Domolykó

Magas partról, vastag cuccal én is kiimádkoztam egy apróságot a vízből.

Kis domolykó

Nehéz pálya. Gyakorlatilag a halak már dobás előtt, a felkapókar kinyitásakor leolvassák a színkódját a csalidnak. A tiszta víz azonban amekkora hátrány, akkora előny is volt. Ezen a helyen láttam testes balin támadását, ami aztán brutális fröcskölésbe és vezérküsz halálba végződött.

Tikkasztó délután az Ormánságban

Az összefolyásnál jól ki lehetett venni, hogy a kerékpárút építés és a medermunkák miatt teljesen felzavarosodott a víz. Nem is mentem tovább, ráadásul itt már olyan iszapos az alja, hogy egyszerűen életveszély benne a gázlás.

Összefolyás

De ha már lecaflattam idáig, kicsaptam egy jászt a partra. Aznap valahogy nem igazán ment a pontos dobás, ezért a legígéretesebb bokrok alól sikeresen elzavartam a halakat egy, egy wobbler szabadításommal.

Aprócska jászkeszeg

Persze Miki sem maradt le. Temérdek kis domi után a jászomra is akadt válasza.Nagyobb jászkeszeg

Öcsém sem tétlenkedett, bár panaszkodott, hogy sokszor ki kellett másznia, mert volt egy két mélyebb gödör, amibe ha kicsit óvatlanabb, simán megmártotta volna a feje búbját is. Nem olyan vicces dolog ez a gázló peca. Minden lépésedet meg kell benne tervezni, különben hamar eggyé válhatsz a halak “éltető elemével”.

Öcsém domolykója

Visszamentünk a kocsihoz, ahol Miki – tőle is szokatlanul – széles vigyorral közelített hozzám. Látszott rajta az elégedettség.

Öröm, boldogság :)

Miután lejártuk az aznapra szánt evangéliumot, rábeszéltem még a srácokat egy kis extraprogramra. Domolykók és jászok helyett csukás pályára váltottunk, bár a botok, a vékony zsinórok és a kis csalik nem igazán voltak alkalmasok rá. Az egyik aranyszínű Kenarttal az átlátszó vízben el is rontottam egy két kiló forma csuka kapását, de aztán felpörgött hamar a kis lengyel koma. A kép becsapós: vagy akkora ujjaim vannak mint egy ogrénak, vagy nem is volt olyan kapitális az amúgy gyönyörű hal.

Domolykó egy aranyszínű Kenartra

Variációk egy csalira: zárásnak egy szép jászsági keszeg…

Jász

…természetesen visszaengedéssel.

C und R

Köszönjük Ormánság! Köszönjük Magyarország!

961154_596232117083296_2025929152_n

5 hozzászólás

  1. Visszajelzés: “Vendéghorgász” – vol.2. | Kisgyerek a vízparton

  2. qvik

    Öhöm, kérem. Így kell ezt.

    2013. augusztus 11. vasárnap - 10:08

  3. Visszajelzés: Ipoly | Kisgyerek a vízparton

  4. Varga Dávid

    hello 🙂 aza fekete nyelü pálca milyen botocska? adatai és milyen orsó van rata ottt az elsö képen?

    2014. október 25. szombat - 16:39

A peca összehozza a népeket! Most szólj hozzá!